טיפול בשיטת אילן לב

טיפול בשיטת אילן לב

אני רוצה לספר לך על שיטת טיפול שעשויה לשנות את חייך, במיוחד אם עברת ניתוח, אירוע בריאותי, טראומה בגוף או אם את פשוט מחפשת דרך לשפר את מצב הרוח שלך. השיטה הזאת נקראת שיטת אילן לב, ועבורי היא שינתה פשוט ה כ ל.

איך הכל התחיל?

אילן לב, שבא משיטת פלדנקרייז, חיפש דרך לעזור לרקדנים להתגבר על פציעות מקצועיות חוזרות ונשנות. לפעמים הברירה היחידה שעמדה בפניהם היתה ניתוח, אז הוא החל לחקור ולפתח שיטת תנועה והנעה טיפולית שמעודדת ריפוי טבעי ומהיר של הגוף ומבוססת על חוקי פיזיקה ומכניקה של השלד.

מה שהחל ככלי עבור רקדנים מקצועיים, הפך במהרה לשיטת טיפול לכל אדם.

מה זו השיטה הזו?

הטיפול בשיטת אילן לב הטיפול הוא דו שיח תנועתי, דינאמי, בין המטפל למטופל. הוא מבוסס על הנעת הגוף מתוך הישענות המטפל על גוף המטופל השכוב על מיטה. אין מטרה או דרישה מהמטופל להגדיל טווחי תנועה. מתוך הישענות גוף אל גוף, העברת ועזיבת משקל לכוון המיטה ולעבר הריצפה שתחתיה מתאפשרת עזיבה גדולה, עצומה, של מתח ושל שרירים מוחזקים. זה מאפשר לתנועה לעבור טוב יותר בגוף. גם הרפואה הקונוונציונלית מכירה היום בכך שתנועה היא ריפוי. הנעת הגוף דרך השלד מאפשרת לשאר החלקים (שרירים, רצועות, גידים) להרפות ולהשתחרר, להגיע למצב של reset. עומסים כמו גם כאב נעלמים וניתן לראות שיפור ושכלול תנועתי.

איך הגעתי לשיטת אילן לב?

אני מורה בכירה ליוגה עם ניסיון של יותר מ-20 שנה, והחקר סביב הגוף הוא עבורי מסע חיים. זה ה quest שלי, חקר שנולד בחלקו מתוך אילוץ וכאב. טראומה פיזית באגן, ספציפית במפרק ירך שמאל שחוויתי עם לידת בתי אילצה אותי לחקור איך להמשיך לתרגל איך ללכת, ובכלל, לחיות, ללא כאב. באופן כללי כאבי פרקים ושרירים, עומסים ופציעות הם אתגרים נפוצים בקרב מתרגלי יוגה, במיוחד כאשר מתבגרים. במהלך חיפושיי נתקלתי, (כמובן במקרה! כמו רוב הדברים הטובים!) בשיטת אילן לב, ומהרגע הראשון חוויתי משהו חדש ומחוייך יותר בגוף שלי. זה סיקרן והיה שונה מכל דבר שהכרתי.

היום אני משלבת את שיטת אילן לב – שכוללת גם שיעורי תנועה – בהוראת היוגה שלי, כאשר מה שמכוון אותי הוא להקנות לא.נשים כלים לניהול כאבים, להתנהלות ותנועה משוחררת עד כמה שניתן ממגבלות שאנו שמים כשיש לנו מפרק פגוע, שחיקת סחוס מכאיבה, פריצת דיסק או ״סתם״ דלקת. אפשר בהחלט להתנהל ולחיות טוב יותר גם עם כאב כרוני, ואפילו עם מצב שלכאורה בלתי הפיך. המחקרים היום יודעים לומר למשל, שאדם אחד עם פריצת דיסק יחווה כאב גדול ואדם אחר עם אבחנה זהה יתנהל בעולם ללא כאבים. לשם אני מכוונת.

איך זה יכול לעזור לך?

אחרי ניתוח
אם עברת ניתוח, גופך כנראה מתאושש וזקוק לתמיכה. הטיפול בשיטת אילן לב יכול לעזור לך לשוב לפעילות בצורה חלקה ובטוחה. ההנעה של הגוף אינה דורשת מאמץ כלשהו אבל מפעימה את הגוף, מעודדת זרימת דם, נוזלי לימפה וריפוי רקמות. זה תהליך של ריפוי עצמי שמתחולל מבלי להכביד על הגוף. לשיטה זו עדים ועדויות רבות מאד של משתקמים להחלמה מהירה וחזרה לתפקוד יומיומי.

אחרי אירוע בריאותי כמו מחלה
אחרי מחלה או אירוע בריאותי אחר, הגוף והנפש זקוקים לשיקום מקיף בשאיפה לחזור למה שהיה קודם. שיטת אילן לב מציעה תמיכה כוללת לשיקום על ידי הנעת הגוף והפעמתו. הטיפול עוזר להחזיר תנועה בכל איבר עד לרמת התא, ולהחזיר זרימה טבעית בגוף בכל היבט, וזה מעודד החלמה מהירה.

בעיה שילדית ומוטורית

בעיות שלד ומפרקים, כאבי גב, צואר וברכיים, פריצות דיסק וקשיים בתפקוד המוטורי, פגיעות מוטוריות שנגרמו מדלקת, תאונה או מעמסה על הגוף כתוצאה מתפקוד לקוי וקבעון תנועתי – הרבה ממי שמגיעים לטיפול מגיעים עם בעיות שכבר התקבעו, ופה השיטה באה ומחדשת ומביאה לגוף רעננות וקלילות של תנועה שהוא כבר בקושי זוכר ומכיר, ומוציאה מקיבעון תנועתי ודפוסים שסיגל לעצמו כדי לפצות על פגיעה ומגבלות תנועה

תחזוקה

אנשים רבים מגיעים אלי עם בעיה מסוימת, ובוחרים להישאר לתחזוקה. הטיפול הוא כאמור מעין בועה בזמן ובחיים. שעה בה הן המטפל והן המטופל נמצאים כמו במימד אחר. הטיפול מייצר, בשפה האילן-לבית ״פתיחות״ בגופנפש, כך שלעתים ישתחררו במהלכו כאב, בכי, צחוק, רעידות, וכמובן, הרבה סיפורים. אני עדה לסיפורי חיים, אני ניגשת אליהם בחרדת קודש, לעתים אדם פורש בפני את מכמני לבו. הגישה ההתמקדותית שלמדתי בשיטת ה focusing מסייעת לי להיות מטפלת קשובה,מקשיבה.

שיפור מצב הרוח
אחד הדברים המופלאים בשיטת אילן לב הוא היכולת שלה לשפר מצב רוח. זו קודם כל תנועה קלילה שמוציאה מסטגנציה גופית ומוחית, כמו מים חיים לגוף ונפש דואבים או בקפאון. היא מביאה רטטים שלעתים המטופלים מכנים ״נימול״ או ״עיקצוצים״. אני יכולה להעיד על מטופלת שהגיעה במצב של דיכאון קליני מאובחן ונעזרה בכדורים פסיכיאטרים, ומטיפול לטיפול חזרו השמחה והחיוניות לגוף ולחיים, מהר מאד אגב, בתהליך מפתיע של מספר חודשים. עד לבחירה שלה להוריד עד להפסיק את התלות בכדורים – כמובן שתוך יעוץ עם הפסיכיאטר. אבל לא רק מטופלים, אני עצמי נעזרת בשיטה בטיפול עצמי ושיעורי תנועה, כדי ״להתנער״ כמו שכלב עושה ממחשבות טורדניות או מועקה. כמו בספורט, יוגה, צ׳י קונג ופרקטיקות תנועה אחרות, כאשר הגוף מרגיש חיות המילה דיכאון לפתע מאבדת ממשמעותה.

שיטת אילן לב לנשים

חוויה אישית ומרתקת

הטיפול בשיטת אילן לב הוא יותר חוויה מטיפול. המגע והתנועה, הקולות והשמחה תוך כדי (כן, יש גם קולות) וכמובן הקשר האישי שנוצר בין המטפל למטופל, הם חוויה אישית ובינ אישית. אין כאן היררכיה אלא חיבור מיוחד במינו. גם השעה של הטיפול מרגישה כבועה בזמן ובחלל, מיני מסע שמאבדים בו תחושת זמן וקמים ממנו פעמים רבות כמו מתוך שינה או חלום, קצת אחרים מאיך שהגענו.

אם את מחפשת דרך לחזור לפעילות אחרי ניתוח, אירוע בריאותי, או סתם לשפר מצב רוח ולהפיח חיים ותנועה ביומיום, כדאי לנסות טיפול אילן לב. זה יכול להיות הדבר הזה שאת צריכה כדי להרגיש טוב יותר בכל הרמות.

תוכלי לפנות אליי בעזרת הטופס הזה:

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
לא הכרחי אבל יקל עלינו לתאם
לא לדאוג – זה לא מחייב!
הסכמה לדיוור